پیام های تبلیغاتی که باعث شوک به مخاطب میشود به طور قابل توجهی در حافظه ها باقی می مانند.

Images

تبلیغ‌کنندگان، روان‌پزشکان و دانشمندان علوم اجتماعی مدت‌هاست درباره اثربخشی تبلیغات شوک بحث کرده‌اند. برخی از دانشمندان استدلال می کنند که تبلیغات تکان دهنده البته احساسات قوی تری را در بین مصرف کنندگان برمی انگیزد. یکی از یافته‌ها حاکی از آن است که «محتوای تکان‌دهنده در تبلیغات به طور قابل‌توجهی توجه را افزایش می‌دهد، برای حافظه مفید است و بر رفتار تأثیر مثبت می‌گذارد». نمونه های زیر نیز بخش دیگری از تبلیغات شوک دهنده است که در طول این سالها جهت آگهی بخشی به جامعه استفاده شده است.

07.jpg

08.jpg

09.jpg


010.jpg



011.jpg

آخرین مطالب